2024. május 11., Ferenc
Online: 1 fő - Ma: 96 fő - Tegnap: 74 fő - Összesen: 1452667 fő
Nyitó oldal
Rólunk
Cégadatbázis
Keresés
Hirdetési újság
Áraink
Regisztráció
Adó 1%
» Hírlevél feliratkozás
Iratkozzon fel Ön is hírlevél küldő rendszerünkbe! Értesüljön először a legfrissebb hírekről!
Név
E-mail cím
Hirdetések
Hirdessen Ön is!
Magyarországi Drukpa Kagyü Buddhista Közösség
Hírek
2015. december 22. kedd, 16:33
Veszélyesnek tartják az autózást a magyarok
biztosítás

 

nyugdíjbiztosítás kötése tanácsadóinknál
Nyugdíjbiztosítás kötése: www,biztositlak.hu  nyugdíjbiztosítás kötése tanácsadóinknál:Tanácsadót kérek!


Veszélyesnek tartják az autózást a magyarok
A jogosítvánnyal rendelkezők jelentős része kevesebb, mint 10 ezer kilométert vezet évente, és kifejezetten veszélyesnek tartja a közlekedést a hazai utakon – állapította meg K&H Biztosító közlekedés biztonságát feltérképező kutatása.

Közlekedési eszközök használata, biztonságosságuk megítélése, közlekedési szokások és az ezekhez kapcsolódó biztosítási megoldások - ezeket térképezte fel 2015 harmadik negyedévében a K&H Biztos jövő indexe. A Free Association 500 fő megkérdezésével végzett felmérése alapján készült index célja, hogy negyedévente megvizsgálja a magyar lakosság biztonságérzetében bekövetkezett változást. A mutató jelenleg -3,7 ponton áll a mínusz 50-tól plusz 50-ig terjedő skálán. A felmérés minden negyedévben egy meghatározott témát is körüljár, a harmadik negyedévben a közlekedést.

A kutatásból kiderül, hogy az utakon közlekedők kifejezetten nyitottak a technológiai újdonságok iránt. Elektromos rásegítésű kerékpárt a megkérdezettek fele szerint pár éven belül gyakran láthatunk, illetve a hibrid üzemű autók elterjedésének esélyeit is jónak látják: a férfiak fele szerint ezek pár éven belül szintén gyakoriak lesznek az utakon. A környezetkímélő, tisztán elektromos üzemű autók elterjedésében a harmincasok (26 százalék) és a budapestiek (31 százalék) bíznak a leginkább. A fővárosban élő fiatalok nyitottak leginkább a hidrogénhajtású autók iránt is, azonban ennek a technológiának az elterjedését csak sokkal hosszabb távon tartják elképzelhetőnek. Bár számos nagyvállalat teszteli már az önvezető autókat, ezek hazai elterjedését a legtöbben csak évtizedek múlva látják valószínűnek, illetve 20 százalék gondolja, hogy ez a technika kudarc lesz. Kaszab Attila kiemelte: a biztonságos technológiák – mint például az önvezető autók - széles körben való elterjedése hozzájárulhat a károk csökkenéséhez, illetve forradalmat idézhet elő a biztosítási piacon is, hiszen a kártérítés helyett a kármegelőzésen lesz a hangsúly.

Annak ellenére, hogy a gépkocsival közlekedést a megkérdezettek alig 27 százaléka ítélte nagyon biztonságosnak, 76 százalék rendelkezik saját vagy céges autóval. Az autózást a harmincas korosztály sokkal biztonságosabbnak tartja, mint az idősebbek (34 százalék szemben a 23 százalékkal). Ezt a közlekedési formát főként a magasabb végzettségűek és jövedelműek, illetve a gyerekesek preferálják. A jogosítvánnyal rendelkezők legnagyobb része kevesebb, mint 10 ezer kilométert vezet évente. Az évi 10 ezer kilométer más szempontból is vízválasztónak számít, aki ennél kevesebbet vezet, az nagyon veszélyesnek tartja az autózást (80 százalék), a többet vezetők esetében viszont jelentősen megnő a biztonságérzet (59 százalék).

A megkérdezettek 60 százaléka hetente többször használ gépkocsit, helyi tömegközlekedést 34 százalék, kerékpárt pedig 31 százalék vesz igénybe hetente többször. A gyakori kerékpározás főként a keleti országrészre és ott is inkább a nőkre jellemző.

A tömegközlekedési eszközöket a megkérdezettek kifejezetten biztonságosnak tartják: a legkedvezőbb értékelést a vonat kapta, ezt a közlekedési formát a válaszadók 52 százaléka tartotta nagyon biztonságosnak. Ezt követi a sorban a helyi tömegközlekedés és a távolsági busz. A legkevésbé biztonságos közlekedési eszköz a motorkerékpár lett (5 százalék tartja mindössze nagyon biztonságosnak), de a kerékpár sem ért el sokkal jobb eredményt (18 százalék szerint nagyon biztonságos). A terjedőben lévő közösségi közlekedés (telekocsi, Uber) kapta a második legrosszabb értékelést, összesen 14 százalék szerint tekinthető nagyon biztonságosnak.

Érdekes, hogy a közösségi közlekedéstől legkevésbé az 50-es korosztály ódzkodik: 13 százaléknak van csak negatív véleménye, míg a 30-asok körében ez az érték 25 százalékra ugrik.

Tudatos kgfb-választás

A kutatásból kiderül, hogy a kfgb tekintetében tudatosak az emberek: 64 százalék tudatosan megnézi a lehetőségeket a kgfb-évfordulóján. Ez különösen a férfiakra igaz, közöttük 73 százalék ez az arány. Míg a férfiak az internetes összehasonlító oldalakat és a szakmai cikkeket preferálják a döntéshez, a nők inkább befolyásolhatók ismerősök és a biztosító képviselői által. Budapesten sokan informálódnak a biztosító saját honlapjáról is. Casco-biztosítást továbbra is kevesen kötnek, ez jellemzően a magasabb végzettségű és jövedelmű budapesti férfiak által használt termék, amelyet a többség a saját döntése alapján választott ki (57 százalék)./forrás:biztositasiszemle.hu/





Google keresés
» Opten Cégtár Light
Az összes, Magyarországon bejegyzett, jelenleg működő és törölt társas vállalkozás hivatalos forrásból származó cégadata.
» Valuta árfolyam
Magyar Nemzeti Bank
1 EUR - 387,78 HUF
1 CHF - 396,83 HUF
1 USD - 359,69 HUF
1 GBP - 450,76 HUF
1 RUB - 3,90 HUF
1 CNY - 49,79 HUF
» Időjárás
Hőtérkép
Adó 1%
Hirdetések
Magyarországi Drukpa Kagyü Buddhista Közösség
Hirdessen Ön is!
Hirdetések
Hirdetések
Hirdessen Ön is!
Nyitó oldal | Rólunk | Cégadatbázis | Keresés a cégadatbázisban | Hirdetési újság | Áraink | Regisztráció | Adatvédelmi szabályzat | Tárhely szolgáltató
Kép feltöltése folyamatban...